کسانی که از هتل برای اقامت استفاده می‌کنند عمدتاً افرادی هستند که برای کار یا تفریح می‌آیند، پس استفاده از تجهیزاتی که باعث رفاه بیشتر در طول اقامت آنها باشد؛ باعث رضایت و جذب توریست شده و همچنین منجر به کسب رتبه بالاتر در بین مابقی هتل‌های جهانی است.

یک هتل خوب هتلی است که تجهیزات و امکانات مناسب و با کیفیتی داشته باشد. یکی از دلایل اصلی مطرح‌شدن و دریافت اعتبار از سوی مشتری برای یک هتل، داشتن مناسب‌ترین تجهیزات هتل است. وقتی صحبت از تجهیزات هتل می‌شود ذهن بیشتر افراد به سمت وسایل اتاق یا اقامتگاه می‌رود؛ اما تجهیزات مورداستفاده در لابی هتل، فضای باز و حتی تجهیزاتی که در کارهای خدماتی و نظافتی مورداستفاده قرار می‌گیرد، تأثیر خیلی زیادی در راحتی میهمانان دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باعث جذب توریست می‌شود زیبایی هتل و نحوه چیدمان دکوراسیون آن است.

گروه هنری ارمغان در ادامه این مقاله با بررسی اجزای اصلی یک هتل به شما در داشتن یک هتل مجهز و مناسب کمک خواهد کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تجهیزات هتل چیست؟

زمانی که مسافران و گردشگران برای کار و تفریح به مکانی سفر می‌کنند، اولین کاری که انجام می‌دهند رزرو هتل مناسب است. چون هتل مکانی برای استراحت و به آرامش رسیدن این افراد است، اولویت اصلی هر هتلداری باید ایجاد رفاه و آسایش برای این افراد باشد. هرچه یک هتل مجهزتر باشد و وسایل کارآمدتری داشته باشد، خدمت‌رسانی به مسافران راحت‌تر انجام می‌شود؛ بنابراین شما به‌عنوان صاحب هتل باید تجهیزات و امکانات گوناگونی را برای مسافران خود فراهم کنید.

هر هتلی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که برای بهترین خدمت‌رسانی به مسافرین باید از تجهیزات باکیفیت استفاده کند، مانند خشک‌شویی هتل، آشپزخانه، خانه‌داری، پارکینگ، لابی و…

هر هتلی باید خودش را برای خدمت‌رسانی آنی در موقعیت‌های مختلف آماده کند و این امر نیاز به تجهیزات باکیفیت دارد و تهیه این وسایل با خدمات‌رسانی رابطه مستقیم دارد. همین خدمات است که رضایت مسافر را به همراه دارد و باعث مطرح‌شدن یک هتل می‌شود. در ادامه در مورد تجهیزات مختلف در مکان‌های متفاوت یک‌ هتل صحبت می‌کنیم.

Hotel restaurant and cafe decoration

تجهیزات اولیه برای همة هتل‌ها

همان‌طور که گفته شد هر هتلی نیاز به تجهیزات گوناگونی دارد؛ اما اینکه تمرکز خود را برای تهیه تجهیزات، معطوف به یک مکان خاص از هتل کنید باعث می‌شود که شما عضو هتل‌های یک ستاره و دوستاره شوید. اگر تازه هتل خود را تأسیس کرده‌اید، پیشنهاد ما برای شما این است که در قدم اول تجهیزاتی اساسی را تهیه کنید. یکی از تجهیزات ضروری هر هتل، ایجاد امنیت برای گردشگران است. در این راستا می‌توانید با خرید دوربین‌هایی امنیتی، دستگاه اعلام حریق، سیستم کنترل دسترسی، سیستم قفل درب و…  شروع کنید. اولویت اصلی هر فرد در هر مکانی برقراری امنیت اوست و شما با فراهم‌کردن این موارد اولین گام برای رفاه گردشگران خود را برداشته‌اید.

یک هتل راحت برای گردشگر بسازید!

با تجهیزکردن دقیق هتل و تفکری که پشت خرید هر یک از وسایل هتل وجود دارد، باعث می‌شوید که گردشگر احساس راحتی کند. البته لازم به ذکر است، تهیه تجهیزات مدرن و کارآمد باعث می‌شود که حتی کارکنان در هتل نیز کار سبک‌تری داشته باشند و این امر باعث دیرتر خسته شدن و در نتیجه کیفیت بهتر در خدمات‌رسانی آنها می‌شود.

استفاده از تشک تخت مناسب، نشیمن راحت مبلمان در اتاق‌ها و لابی در همان ابتدا احساس آرامش و راحتی را برای گردشگر فراهم خواهد کرد. در ادامه مهم‌ترین بخش‌های هتل و تجهیزات موردنیاز آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تجهیزات لابی هتل

لابی هتل یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر هتلی محسوب می‌شود، زیرا مسافر با اولین جایی که برخورد دارد لابی هتل است. پس اینکه در ابتدای امر رضایت مشتری را به خود جلب کنید، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که به‌عنوان یک هتلدار می‌توانید انجام دهید. لابی عضو قسمت‌های مرکزی هتل است که معمولاً در ورودی آن قرار دارد. در این مکان بیشترین برخورد را با مسافران خواهید داشت؛ بنابراین ایجاد محیطی صمیمی و دوستانه بسیار حائز اهمیت است.

Classy hotel reception decoration

 بهتر است تجهیزات قسمت‌پذیرش به طور مناسب تعبیه شود، تا مسافران به‌راحتی آن را پیدا کنند. همچنین سیستم‌هایی برای کارمندان بخش‌پذیرش تعبیه شود که آنها بتوانند به‌راحتی برای مسافرین امور لازم برای رزرو را انجام دهند. یکی دیگر از تجهیزاتی که باید تهیه شود، محل نشیمن در لابی است در فرایندپذیرش مخصوصاً در زمان‌های شلوغ سال مانند سال نو ممکن است کمی معطلی برای مسافران ایجاد شود. پس وجود مکانی برای استراحت کوتاه مسافران تازه ازراه‌رسیده، باعث به جریان افتادن آرامش دوطرفه در محیط هتل می‌شود.

اگر تجهیزاتی در دسترس مسافر قرار بگیرد که چمدان، ساک یا حتی ژاکت خود را بر روی آن قرار بدهد، موجب خیالی آرام در رفاه کامل آن گردشگر می‌شود. در بعضی هتل‌ها، مکان‌هایی مانند سالن‌های آمفی‌تئاتر یا نمایشگاه‌های هنر وجود دارد که این‌ها هم به اقتضای خود، خواهان تجهیزات تخصصی هستند.

 اگر بخواهیم به‌صورت کلی وسایل قسمت لابی هتل را بررسی بکنیم، شامل موارد زیر است: استند روزنامه و کاتالوگ، تجهیزات قسمت خشک‌شویی مانند ماشین لباسشویی صنعتی، اتوپرس صنعتی و ماشین خشک‌کن لباس صنعتی، میز تریبون، میز پیشخان، استند نقشه و… .

به طور خلاصه لابی هتل مانند قلب یک هتل عمل می‌کند و تجهیزکردن مدرنیته آن باعث عملکرد بهتر هتل می‌شود.

علاوه براین، لابی هتل ویترینی از کل هتل است و لازم است به جزئیات آن توجه کنید. استفاده از نشیمن راحت مبلمان و نشیمن‌های قابل شست‌وشو و راحت، صندلی‌های کافه بار و تجهیزاتی از این دست موجب راحت و متناسب به‌نظررسیدن هتل شما می‌شود و باید آن‌ها را بادقت انتخاب کنید.

تجهیزات اتاق هتل

وقتی مسافر کارهای اولیه رزرو را انجام می‌دهد، مکان بعدی که به آن منتقل خواهد شد اتاق رزرو شده‌اش است و بیشتر طول اقامت خود را در این مکان خواهد گذراند؛ بنابراین این مکان باید به طور کامل رفاه را برای گردشگر تأمین نماید. تجهیزات رفاهی مانند تهویه مناسب هوا، وجود کولر مناسب در روزهای گرم سال بسیار حائز اهمیت است و یا در روزهای سرد سال وجود پکیج‌های گرمایی از مهم‌ترین وسایلی است که باید در اتاق هتل وجود داشته باشد.

تجهیزات اتاق هتل، از مهم‌ترین قسمت‌های هتل است که باید به‌درستی و به طور دقیق آن را تجهیز کرد. تجهیزاتی مانند تخت مناسب و باکیفیت تا امکان خواب آرام و لذت‌بخش را برای مسافران فراهم کند. استفاده از کوسن‌های نرم و راحت در چیدمان تخت و مبلمان موجود در اتاق موجب بالارفتن لول اتاق شما می‌شود. همچنین اگر اتاق شما جز اتاق‌های لاکچری به‌حساب می‌آید و می‌خواهید در جزئیات به این نکته اشاره داشته باشید؛ می‌توانید از کوسن‌ها و رانر‍‌های گل‌دوزی و دست‌دوزی شده، استفاده کنید.

ارمغان هوم با تیم حرفه‌ای و کارشناسان هنری در دکوراسیون داخلی، آماده ارائه مشاوره به شما و دریافت سفارش‌هایتان در ابعاد سفارشی‌سازی شده است و می‌توانید برای خرید عمده محصولات موردنظر با ما تماس بگیرید و یا شماره خود را قرار دهید تا ما با شما تماس بگیریم.

همچنین در اجزای دیگر اتاق می‌توانید توجه خود را به‌ آرامش و راحتی مسافرین نشان دهید؛ مثلاً  قراردادن مینی بار یا یخچال در اتاق که با وجود آن، مسافران برای نگهداری مواد غذایی خود دردسری نخواهندداشت. یکی دیگر از تجهیزات اتاق که می‌توان به آن اشاره کرد، سرویس حمام مناسب و کامل است که در آن علاوه بر وان و دوش، وسایل دیگری مانند، شامپو، صابون و حوله وجود دارد.

بعضی هتل‌ها، تجهیزاتی دیگر در نظر گرفته‌اند که مسافر راحت‌تر بتواند با خدمات هتل ارتباط برقرار کند. تجهیزاتی اعم از: تلفن، تلویزیون، دستگاه چای و قهوه‌ساز که باعث رفاه بیشتر مسافران می‌شود، عایق‌بندی مناسب برای جلوگیری از ورود صداهای خارج از اتاق به داخل، طراحی‌ اتاق رو به ویوی دریا، کوهستان و یا حتی شهر داشته باشد، خدمات 24 ساعته و… را برای مسافر در نظر گرفته‌اند، باید این را مدنظر داشته باشید هر هتلی که خدمات بهتر و بیشتری را ارائه دهد، در نظر مسافر هتل بهتر و مناسب‌تری است.

 تجهیزات هتل در فضای باز

استفاده از فضای باز هتل می‌تواند به‌تنهایی موجب ایجاد فضایی توریستی برای گردشگران شود و همان‌طور که برای جاهای دیدنی شهر یا کشوری که به آن سفرکرده‌اند، زمانی از روز را اختصاص می‌دهند، برای فضای باز هتل شما نیز اختصاص دهند. مثلاً وجود استخر در فضای باز، جدا از ایجاد منظره‌ای زیبا، باعث می‌شود افرادی که تمایل دارند، از این فضا استفاده کنند. وجود کافه و رستوران در این محیط و داشتن منظره‌ای زیبا از اطراف باعث می‌شود که گردشگر، در کنار احساس رضایت و راحتی، به وجد نیز بیاید. داشتن فضای بازی و ورزشی می‌تواند موجب جذب مسافران به فضای باز هتل شود.

Buying cushions for the hotel

در این فضا‌های باز معمولاً استفاده از تشکچه‌های راحت و نرم برای نشیمن مسافران موجب ایجاد احساس آرامش و راحتی آن‌ها می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر از فضای باز در هتل خود استفاده می‌کنید حتماً از نشیمن‌ها و تشک‌های راحت که به این منظور طراحی و تولید شده‌اند، استفاده کنید.

همچنین وجود زمین‌بازی امن، جدای از وجود خطرات ماشین و خیابان، می‌تواند زمینه بازی و شادی کودکان را فراهم کند. زمین‌های ورزشی مانند زمین والیبال، بسکتبال، تنیس و… نیز می‌تواند جوانان را دور هم جمع کرده و خاطرات دلنشینی از سفر به هتل شما در ذهن آنان ثبت کند.

تجهیزاتی که در فضای باز هتل استفاده می‌شود، باید حتماً ویژگی‌های اساسی و کیفیت مطلوبی داشته باشند. وسایلی همچون چترهای آفتابی و صندلی‌های راحت که موجب راحتی و لذت مسافران می‌شود. تجهیزات فضای باز هتل بهتر است که از نوع هوشمند باشد تا تنها در آب‌وهوای گرم، بلکه در آب‌وهوای سرد نیز کارایی داشته باشد.

در فضای باز هتل، فعالیت‌های بسیاری می‌توان انجام داد؛ مانند ایجاد بازارچه محلی جهت تهیه سوغاتی آن منطقه برای دسترسی بهتر و راحت‌تر مسافران ایجاد چنین فضای بازی موجب گسترش رونق هتل شما و گرفتن ستاره و امتیاز فراوان از طرف مردم خواهد بود. پس با تفکری درست می‌توانید موجب ارتقایافتن هتل خود شوید.

بهترین ایده برای دکوراسیون هتل

دکوراسیون داخلی هتل‌های مطرح دنیا، یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت آنهاست. اگر نگاهی به هتل‌های لوکس دنیا بیندازیم، می‌بینیم که یکی از دلایلی که توریست‌های زیادی جذب این هتل‌ها می‌شوند، طراحی دکوراسیون فوق‌العاده‌ای است که انتخاب کرده‌اند. زمانی که یک فردی قصد سفر به مکانی را دارد، از روش‌های مختلف، به دنبال بهترین هتل می‌گردد و اولین چیزی که باعث جذب مخاطب می‌شود، زیبایی و طراحی دکوراسیون آن هتل است. این مخاطب سپس به سراغ خدمات مشتری می‌رود؛ بنابراین با انتخاب یک دکوراسیون مدرن و زیبا، می‌توانید عضو هتل‌های مطرح دنیا شوید.

سبک دکوراسیون مدرن، یکی بهترین طرح‌هایی است که هنگام تغییر دکوراسیون می‌تواند از آن بهره‌مند شوید. سبک مدرن در دکوراسیون داخلی معمولاً نسبت به سبک‌های سنتی و سلطنتی، کم‌هزینه‌تر و دارای جذابیت بالاتری است. زیرا شما برای چیدمان این سبک نیازی به المان‌های زیاد ندارید و در ساده‌ترین حالت می‌توانید بهترین دکوراسیون را داشته باشید. سؤال مطرحی که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد این است که چه زمانی باید به تغییر دکوراسیون فکر کنیم؟

The main equipment of the hotel

بهترین زمان برای تغییر دکوراسیون داخلی هتل

برای اقدام به تغییر دکوراسیون هتل، می‌توان دلایل زیادی آورد. یکی از این دلایل، فرسودگی تجهیزات هتل است. البته لازم به ذکر است که بخشی از تجهیزات هتل، باید به طور مداوم عوض شوند. وسایلی همچون ملحفه، بالش، پتو و وسایلی ازاین‌دست که به بهداشت و کیفیت یک هتل بستگی دارد و این امر باعث بالابودن استانداردهای یک هتل می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید با تغییر مد روز، علایق مردم نیز تغییر می‌کند و هرروز به‌روزتر می‌شود. پس اگر شما صاحب هتلی قدیم هستید، بهتر است به فکر تغییر دکوراسیون هتل خود باشید تا از عرصه رقابت بین هتل‌های دیگر جا نمانید.

Good hotel waiting room

آیا تغییر دکوراسیون همیشه هزینه‌بردار است؟

برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بیشتر افرادی که هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند، خواهان خدمات بهتری نیز هستند. به همین دلیل، اکثریت افراد به سمت هتل‌هایی جذب می‌شوند که دکوراسیون داخلی آنها به چشم بیاید و برایشان جذاب باشد. اگر شما هم عضو آن دسته از افراد هستید که به دنبال جذب گردشگرانید پیشنهاد ما ایجاد یک تغییر اساسی و کم‌هزینه است.

یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون در کم‌هزینه‌ترین حالت ممکن این است که از المان‌های کوچک استفاده کنید. المان‌هایی مانند  کوسن و نشیمن صندلی.

کوسن و نشیمن صندلی، عضو تجهیزاتی هستند که برای مسافران راحتی و برای هتل شما زیبایی را به ارمغان می‌آورند. همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، لابی هتل اولین جایی است که  گردشگر با آن روبرو می‌شود. پس تجهیزکردن این قسمت از مهم‌ترین بخش‌های تجهیز هتل است. به طور مثال، بخشی از لابی هتل که برای انتظار مسافرین است را در نظر بگیرید. شما می‌توانید با قراردادن کوسن‌ها با شکل و ابعاد خاص، جلوه و زیبایی را برای این قسمت طراحی کنید. اما این تنها بخشی از استفاده مفید از کوسن‌هاست. گردشگر تازه زمانی که از این بخش استفاده کند، به‌راحتی و آرامشی که شما برای آنان در نظر گرفته‌اید پی می‌برند. وجود کوسن‌ها بر روی مبلمان لابی هتل می‌تواند در نشستن راحت‌تر بر روی مبل کمک کند، چون یکی از قابلیت‌های کوسن این است که باعث پر شدن گودی کمر و در نتیجه راحت‌تر نشستن بر روی مبل یا صندلی می‌شود.

 یکی از کارهایی که می‌توانید از طریق آن ویژه‌تر عمل کنید این است که در بین کوسن‌های رنگی که انتخاب کردید، کوسن‌هایی با لوگو هتل خود سفارشی‌سازی کنید و مابین کوسن‌ها قرار دهید و این‌گونه یک طراحی دکوراسیون مخصوص به خود را داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به انواع قسمت‌های هتل و تجهیزاتی که می‌توانید برای ایجاد خاطره‌ای لذت‌بخش و پر از آرامش برای گردشگران خود ایجاد کنید و درعین‌حال در چرخه رقابتی هتلداران پیشی بگیرید اشاره کردیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم تا با دانستن آن‌ها بتوانید با کمترین هزینه یک هتل ایده‌آل، به‌روز و راحت داشته باشید. دیگر به شما بستگی دارد که می‌خواهید در این رقابت شرکت کنید یا نه؟!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها